Sunday, May 8, 2011

WORDGAME PALING SEMPOI AKU PERNAH MAIN

Bila dah habeh paper, aku pun bosan. Bila bosan separuh hidup aku pertaruhkan dengan main game online yang USM Secure terlepas pandang nak block. Harap takdak abang-abang PPKT baca blog aku.

Macam yang aku confess dalam post sebelum ni, aku nerd tak reti main DOTA, reti main WORDgames ja. So aku ada jumpa satu game ni. WORDJACK nama dia. Nak main klik je la kat situ.

game yang sedang bertakhta dihati


Apa yang sempoi sangat game ni? Sebab...


Ni game bina perkataan  yang korang boleh tengok apa maksud perkataan yang korang bina tu. Klik je, then akan di link kan dengan kamus online. Mantap! Sambil main sambil belajar. Sangat sesuai dengan orang macam aku yang suka buat perkataan sendiri kemudian tak sangka perkataan tu wujud.



aku bina perkataan PHONE. sucinya..



then aku bina perkataan INFLUENCE. rasa bijak ja.

Then game ni jugak la yang ajar aku, perkataan NOOB dan ZIONIS tak wujud. =,="


zionis: no such word!


Bila kantung vocab aku dah kering, mula la nak keluar perkataan-perkataan kotor yang aku belajar dari novel. Aku pun test la kan. My GOD,ni game first aku main yang terima dirty words. Serius best! . Teheee.


bad word tahap I




bad word tahap II


Dan perkataan-perkataan seterusnya aku taknak masukkan sebab taknak bagi bad influence kat budak-budak. Dan takut bakal mak mertua aku layan blogwalking, mati aku.
T~T

Maka dengan ini, marilah sama-sama main game ni. Bukan sekadar bermain tetapi tingkatkan penguasaan bahasa Inggeris kalian!

:D

ZzzzzZzzzZzzz~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...