Saturday, May 14, 2011

KONGSI- bila penonton macam haram

Happy Sunday! :D

Tetibe kan.

Happy terlebih sebab Blogger dah berfungsi secara normal lantas mengurangkan dosa kecil aku hasil makian tanpa filter. Banyak benda nak tulis but first thing first. Apa yang first aku pun tak taw. Tulis yang paling latest la, movie KONGSI.



KONGSI-lu langsi lu mati!


Tadi lepas penat lelah cari mak aku, aku ambik keputusan tengok cite KONGSI. Sampai GCS Queensbay, mak aih! Macam aku kawen ja ramai gila datang. Beratur toksah cakap la. So ambik keputusan jalan-jalan usya kasut sukan kat En Elyas. Tengah-tengah melilau nampak Ammar Macho (bodek). Ammar termenung sendirian lepas lena dalam wayang masa tengok KONGSI. Bosan katanya. Tapi sebagai seorang remaja yang rebellious, aku berdegil nak tengok jugak. Semua showing time tiket selling fast, kalau aku lambat 3 saat memang ucap selamat tinggal je la nak tengok cite tu hari ni. Hall 1 yang besar gedabak tu pun full baq ang.. Memang nasib baik ada 2 seats kosong, chantek punya. Yang lain, arwah dah musuh dah tawan.

Lepas 3 jam membanting tulang dalam QB nak tunggu pukul 8.10pm, masok hall, aramaitey seat sebelah satu family ni dengan anak-anak kecil. Duduk dengan muka tak bersalah ja kat sebelah dowang sambil main-main mata dengan anak lelaki pakcik tu. Comel. Hehe. Hah! Masa aku dok beratur masok cinema, tiba-tiba ada 3 budak lelaki potong line aku. Salah sorang budak tu marah lagi 2 orang, "mana boleh potong line! Tak baik taw weh!" Tapi dalam masa yang sama memang dia pun dah potong line aku. sabor jelah, budak-budak.. Hehe. Dalam hati aku, dik, kalau kau tak potong line akak pun, takde sape nak ambik seat kau la. Haha!

Movie tu, trailer memang gempak syial. Memang berkobar-kobar nak tengok. Tapi rasanya sebab ShaheizySam yang berlakon, aku dah letakkan harapan yang sangat tinggi kepada filem ni. Sebab terlalu menaruh harapan, harapan aku musnah bak Tasik Harapan melimpahi airnya dek hujan lebat.. (Esok aku up gambar Tasik Harapan USM banjir. Perghh!)

Cerita tu just okay. Jusy okay. Lawak klise. Tengah-tengah konfiden jalan tetiba jatuh, kuda ada nombor plet dll, bagi aku dah biasa. Nothing new. Yang best pun part lawan-lawan. Guna Muay Thai wa cakap ku. mantap! Ni movie Malaysia first yang aku kagum dengan babak lawan-lawan. Memang nampak real gila takdak bunyi lebih dari action. ShaheizySam lawan memang power! Mantap gila! Dah mace Siam ambo tengok. Haha!





Aku taknak review sangat pasal filem ni. Dah ramai yang buat dan aku mengesahkan segala review yang dibuat. Aku lagi berminat nak cakap pasal attitud manusia-manusia dalam pawagam tadi. Rimas.

Seriously aku rimas kalau tengok wayang yang majoriti penghuni dalam panggung tu adalah remaja khususnya Melayu. Bangsa aku sendiri. Malu weh bila movie belom start dok terjerit-jerit, gelak kuat-kuat macam monyet. Kesian aku tengok mak ayah budak-budak tepi aku terkial-kial bila anak-anak dara and anak-anak teruna dok buat perangai macam haram tu depan anak-anak dowang.Kalau anak aku pun aku malu.


dah macam gini rupa yang terpekik terjerit dlm cinema tadi


Aku yang tak bawak anak ni pun tumpang malu jugak. Bukan pe, manusia-manusia yang dok terjerit-jerit macam monyet tu kalau nak tunjuk hebat dalam pawagam macam tu memang terer. Memang langsi. Tapi kalau suruh kedepan untuk bercakap pasal pendapat or benda yang agak akademik, mula la nak aku tolak kau, kau tolak aku. Dari hebat gila menjerit ketawa gegak gempita dalam pagawam, terus jadi darai, bacul pengecut.


Tagline filem KONGSI is:


Lu Langsi, Lu Mati!



Nasib baik yang dok berlangsi terpekik terjerit dalam cinema tadi tak mati . Kalau tak, jenuh nak jadi saksi kejadian.


warghh geram!!


ZzzzZzzzZzzz~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...