Tuesday, May 10, 2011

THOR- AKU YANG KETINGGALAN

Baru lepas tengok cite THOR 3D kat Queensbay. Walaupun dari awal kurang nafsu nak tengok movie ni, tapi tadi tiba-tiba bernafsu nak tengok wayang, aku gagahkan jua kudrat yang ada untuk tengok cite Thor sebab ni je cite yang orang cakap berbaloi tengok dan aku belom tengok.

3D, terbang RM17 aku. Biasa punya takde. Sampai kat Queensbay, wallawey ramai gila beratur nak beli tiket wayang. Agak terkejut weekday lagi ramai dari weekend. Walaupun nak terkencing,aku line up jugak takut tiket habis. Bila tengok seat, hek elleh tak sampai separuh hall pun tengok Thor. Yela cite dah agak lama keluar kan. Ceh. Kalau tahu pegi toilet dulu pun takpe.

Bila cite dah start, wow! Benda pertama yang capture pandangan aku was, langit dalam cerita tu. OMG! Subhanallah! Memang sangat cantik visual space yang dibuat. Galaksi-galaksi, bintang-bintang, interstellar region, semua sangat cantik dan sangat real. Aku, pelajar Astronomi USM, sangat terpegun.

Sistem Suria kita berada kat ceruk Bima Sakti ja, so kepadatan bintang tak sebanyak yang digambarkan dalam cite Thor tu. Tengah-tengah tengok mula la berangan kalau la aku kat Asgard tu, heaven gila!

Benda kedua yang capture pandangan aku was, THOR. Hehe. * Muka angau*

oh my..


Aku tak suka orang badan terlebih-lebih ketul ni (read: terlebih-lebih ketul.yang selalu dilihat berjalan sebelah aku tu adalah badan berketul yang mencapai standard terbaik), geli tapi sebab dia tinggi, tiba-tiba suka pulak. Nampak sangat sesuai,sangat perfect. Terus orang sebelah nak tingkatkan angkat besi dalam bilik. Then, mata dia. Oh my, cayaq~~ Biru, seksi dan biru lagi.

oh abang Thor


Then, tertarik dengan kuasa yang ada kat Loki, adik lain mak lain ayah kepada si Thor. Dia boleh berada di banyak-banyak tempat dalam satu masa. Mantap! Kalau la aku ada, boleh la orang nampak pegi dating,pegi keje tapi jasad sebenar dalam bilik tengah main game. Terbaik!

Part Destroyer datang Bumi tu pun menarik tetapi aku cukup tak berkenan bila dia musnahkan stesen minyak tu. Minyak naik harga taw tak?! Suka hati ja nak letup-letupkan.


Tapi part ni yang paling best. Masa jambatan tu pecah, Thor dan Loki terpelanting, sebab tengok in 3D, Thor jatuh kat aku. Oh.... Kalau la real...

ZzzzZzzzZzzz~~

Nota Kuliah: Agak spoil bila row depan ada satu grup ni bersembang  macam dia beli tiket 1 hall, ada sorang ni sikit-sikit jam bunyi konon ada superpower la aku rasa dan amoi-amoi yang over excited dok buat ulasan movie kat belakang. Sabor jelah.. Tapi movie ni memang terbaik!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...