Sunday, January 16, 2011

TRAGEDI BERDARAH [18 SG]

Pagi Ahad --->komform tak indah sebab dah kena balik USM. Bangun pagi-pagi dan guling-guling dalam comforter.Hehe, Tak payah pikir nak kena masak apa sebab Kedah cuti hari ni so mak dengan angah ada kat umah. They will do the cooking. Aku baru baik demam.Mood malas still activated.haha!

Pukul 11 something, tengah syok layan cite yakuza Jepun, tiba-tiba dengar bunyi kecoh kat dapur. What happen??

Abang aku bising-bising panggil aku keluar dari bilik. Ada gosip hangat katanya. Mangkuk,bukan gosip pun. Adik pompuan aku menangis-nangis sambil pegang tangan dye. Once again i asked, what hepen???

aww!!

wow! gile ahh! berdarah gile banyak tangan minah tu! menitik2 dari dapur sampai ke ruang tamu.. aku ingatkan dye tertetak tangan sendiri ke , terhiris melampau ke pe ke, setelah kami adik beradik yang tidak tercedera menganalisis percakapan beliau dalam sedu sedan, owh~~

masa tengah basuh mangkuk Casserole mak,tiba-tiba mangkuk tu  terbelah dua, trus terhiris sama telapak tangan beliau..

patut la darah mencurah-curah keladang gandum!

trust me.it was worst than this!

macam nak pengsan tengok..wuuu~~~ then dengan reflex action, aku baling tisu kat abang yang tengah wat medical checkup kt Syasya (nama mangsa-bukan nama sebenar). And..

Abang ambik tisu tu then lap pantai bekas darah menitik tu.

"What da??!!! Hoi lap tangan aku la,bukan lantai!!"

No komen. Beliau lebih risaukan lantai yang kotor dari saudara wanita yang sedang kesakitan. Erhhh..

then baru dye kalut-kalut lap tangan Syasya.huhu apa kes la abang aku sorang ni.gugup mungkin?

Mak dah kalut-kalut carik ubat. Fuhh memang berpeluh2 time tu,situasi tidak terkawal.Rasa macam dalam ER. Tengah mak bising2, Mubin buat-buat menangis. Memang syahdu time tu.
"Kenapa Mubin??"

"Angah dah xlama dh.. Dah xlama dah...Angah..........Kami akn sentiasa kenang Angah sampai bila2.."
lebih kurang cmni la keadaan Mubin time tu

Dan lepas tu kitchen roll a.k.a tisu tu terbang melayang tepat kena kepala Mubin.Balingan emas dari Syasya.

"Erhh..Sempat lagi dye berdrama time ni!!! hampeh punya adik! "  . gile.memang gile.

Pastu mak suh carik air gamat,nak basuh luka mak cakap. Bila mak cakap air gamat, it rings a bell in my mind.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!"

aku gelak gila-gila.Mak pandang2 jeling2 dah.

sebenarnya ak tringat kalau kucing ak bgaduh then luka,mesti abah basuh luka dowg dengan air gamat gk.so secara otomatik terbayang Syasya=kucing.

meoww~~

hahaha!  namun begitu mangsa selamat sehingga ke saat ini dan kami semua hidup happily ever after kecuali aku sebab kena balik USM malam ni.

=(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...