Friday, January 14, 2011

MEMORIES : BADLISHAH 2003 [1A9]

Memories! Nice thoughts to remember about,kan? Merapu merepek dengan geng lama masa sekolah dulu kt FB, it gives me the idea to write this entry. Nice, i think.  =)

It all starts lepas UPSR- aku terima tawaran MRSM. Then SMK Sultan Badlishah. Wow! Sekolah paling meletop kat daerah Kulim and antara sekolah terhebat Malaysia. Selalu masuk paper. Macam-macam kejayaan dicapai. OK stop puji lebih-lebih. Tak kan bersih pun rekod kau kat sekolah tu sebab pengetua komform tak baca blog ni. Huhu~

MRSM @ SMKSB? lastly aku pilih SMKSB. Agak dekat dengan rumah. Mak cakap kalau g MRSM, stay asrama. Transkerian. Mak tak puas jaga lagi. Huhu terharu oo bila mak cakap camtu! First day, aku daftar masuk kelas 1A1. Then bila dah wat pilihan untuk Kemahiran Hidup,budak pompuan yang pilih Kemahirn Teknikal instead of Ekonomi Rumah Tangga, sila beredar ke 1A2.Ok,pasrah. Xkesah. Then! Ramai sangat student, bukak pulak kelas baru.1A9. Owh,xpe lah. Biar la bape juta kelas nak bukak pun. Tapi aku start kesah bila aku yang kena pegi masok kelas tu. Ape kes? 3kali jadi nomad nih!

Mula-mula,memang xsuka.  

                     xsuke, xsuke, xsuke! <----- gedik.


Tapi lama-kelamaan,aku bersyukur ke hadrat Ilahi dipindahkan ke kelas 1A9. kenapa?
sebab....

1) Kelas jauh dari bilik guru, tingkat atas, dan satu-satunya kelas kat floor tu < bising la,xde sape kesah!>

2) Aku kenal dengan beberapa makhluk yang sekepala dengan aku!

   * Noor Diana Bt Sharudin (Diana tetapi lebih mesra alam dgn panggilan Pak Din)*
   * Adibah Bt Mohd Zambi (Dibah tetapi selalu disapa Dib utk menjimatkan nafas )*
   * Fatin Aziera Bt Zulkefli (Faten tapi lebih manja disapa Aten) *
   * Cik Nur Masyitah Bt Mustafa Kamal (Masyitah tapi bagi kami,Masyi lebih dekat dihati ) *

wey sori kalau nama salah eja. Aku pun manusia,bisa buat silap dalam idup..  T~T   <-- memohon simpati*

Mereka sangat AWESOME! First time kenal, malu-malu kucing. Alah,biasa la anak dara baru kenal. Tersipu-sipu malu gitu..Semua pakat kontrol cun ja. Aku? Aku pendiam oo dulu.. Siyes tak tipu! Then disingkatkan cerita (saje xnak guna dipendekkan, sensitif!) , kami sama-sama bermuafakat mendecorate kembali kelas dan nun jauh dibelakang kelas, tersusun kemas sebaris meja.. Khas untuk kami! (kecuali Masyi sebab dulu dye budak baik).

Sampai bila nak hipokrit? Tak sampai sebulan, kami berempat dah jadi geng paling gila dalam kelas. Kepoh? Kaki buat lawak? Bising? Merayap? Mengusik orang? Vandalisme? Pukul orang?

KAMI LAH! 

err..tapi part vandalisme dgn pukul orang tu rekaan semata-mata. Thehehe~~

Masa Form 1, masih junior jadi kegilaan dan kenakalan tidak terserlah sangat. Rutin seharian?

Sampai sekolah,kena tunggu sesi pagi habis dulu. So kitorang akan lepak kat Astaka. kan? Eh bukan! Wakaf Pelajar?
weh aku lupa nama tempat tu! berhadapan dengan kantin, disebelah bilik multimedia (kalau xsalah la) dan berdekatan dengan Dewan Samsudin. Lepak situ, usya orang, usik orang, bergosip,mengumpat, kalut siapkan homework yang xsiap dan study dulu pelajaran pe nak belajar nanti. Macam biasa yang last tu menipu ja.

Apa lagi yang kita buat masa Form 1 eh?
hah! Cikgu Sopi! Cikgu kelas kesayangan kitorang sebab beliau sangat SEMPOI, LAWAK ABEH! memang sekepala dgn ktorg! hehe..

Then ingat x Diana loyar buruk dengan cikgu BM? huk3~ kita sama-sama backing dye bila cikgu marah.hehe. Waktu Sejarah, tiba-tiba meja kat belakang ada Tembok China~ Buku teks berdiri tegak, terbuka. Kiri kanan meja paling hujung ada beg tinggi2. Apa yang ada disebalik Tembok China tu?

Kroihhh~!!!

4 dara tido nyenyak~ Tapi xpernah kantoi,kan?  (ye ke? siyes x ingat!)

Pe lagi? 

Bila rehat,g KOOP. Then makan atas tangga. Dan~ p perhimpunan komform lambat. Bising time perhimpunan,selalu kena sound dengan pengawas.hehe. And aku ingat lagi, anak makcik kantin jadi cikgu Seni kita sementara. Exam Seni, aku jawab soalan yang terjumpa dengan alien tu. Tengah-tengah melukis,tiba-tiba jadi malas. So aku kaler 1 ketas lukisan tu dengan warna coklat. Haha! Biasa la, Seni. Walaupun buruk, tetap Seni.keh3.. ahh!!! kadang-kadang kita curi-curi g kantin kan! Bungkus milo ais,minum dalam kelas. Xpun, beli nugget, sosej, makan dalam kelas. Haha!
Paling xleh lupa, gosip dengan Puli! Oh i miss you la Puli!

Ada lagi? aku lupa nka mention kat sini? komen kat Facebook! haha!
tapi ingat, 1A9 sahaja! 2A9 akan menyusul nanti~ hehe..

miss you! love u all!  <---- ala-ala girly gitu~






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...