Monday, March 28, 2011

ZAMAN KECIK-KECIK DULU. HAHA!

" Ha! ha!  Hampa cakap 'aku'! Kami habaq kat mak kami! Hampa bedosa.. Tak tau.."


Hehe.Haha. Hahahahahahahahahahahahahahaha!!!!

Ingat lagi tak dulu masa kecik-kecik? Hehe aku ingat. Setiap kali teringat mesti tergelak sorang-sorang. Ayat kat atas ni antara ayat femes yang selalu dengar masa kecik-kecik dulu.

Dulu mana boleh bahasakan diri 'aku',mesti berdosa. Sebab aku tu kasar. Orang-orang besar je boleh guna. Hehe.

Lepas tu kalau nak ejek-ejek nama, mesti ejek/sakat guna nama benda lain yang dekat-dekat dengan nama betul tu. Contohnya;

Kalau nama Wan Atikah contohnya, mesti nak tukar jadi Tok Wan. Hehe.
Kalau nama Nabhan, mesti ejek Nabihun. Ni adik aku kena. Hehe.
Macam-macam la kan ejek-ejek sakat-sakat nama orang. Kadng-kadang sampai gaduh-gaduh sebab marah nama sendiri kena ejek.

Paling aku nak tergelak is kalau terhantuk kepala, mesti kena repeat/ulang tayang/rewind balik sebab nanti lupa la apa la. Aku dah lupa alasan lagi satu tapi komform menarik dan tak masuk akal sebab aku pun tak caye dulu. Lepas tu lagi satu aku pun lupa tapi kalau jadi, kena ketuk dagu dua kali untuk pulihkan keadaan konon-kononnya. Hehe.

Lagi satu bab hantu. Haha! Belum cite aku dah nak gelak. Siyesly zaman budak-budak la paling taksub dengan cite-cite hantu ni kan. Jangan nak tipu la,aku dulu pun penah jadi budak-budak. Pantang ada rumah kosong,berhantu. Benda itu ini bergerak sendiri,hantu buat. Lalu bawah pokok besar, dengar la macam-macam bunyi. Komform hantu walaupun bunyi monyet. Lepas tu angkut geng ramai-ramai nak pergi siasat. Tak sempat sampai tempat kejadian, dah semua lari berterabur,takut punya pasal. Hehe..



Kalau bab dalam kelas, lelaki tak boleh duduk sebelah pompuan. Malu! Kalau duduk jugak, mesti timbul skandal. "Ooo hang suka xxx tu kan..Sebab tu hang duduk sebelah dia..". Hehe.



Tak pun,kalau budak lelaki datang rumah @ call sebab tanya kerja sekolah, fuhh! Mau nak pengsan sebab malu dan perasan orang suka dia. Haha! Kira pantang lah! Tapi aku tak sangat sebab memang dari kecik main dengan lelaki. Kan~~ Sampai nak jadi lelaki masa kecik-kecik dulu.Elyas Nazery, kalau tak jadi gay la ada sekarang. Haha!


Dulu ada kawan-kawan aku suka propa gila kalau bercerita. Biasa la budak-budak kan, fikir aku dalam hati. Macam dulu tu aku bukan budak-budak ja. Kalau cerita, mesti mulut muncung-muncung,mata penuh keyakinan. Hehe. Story kena hebat dan mantap dan meyakinkan.Haha nak gelak lagi. Selalu dengar cite pasal

"Abah kami kan, kuat oo! Semua orang takot dengan Abah kami.. Haaa hampa pun mesti takut kalau jumpak Abah kami.. Abah kami hebat oo.."

Kadang-kadang

"Wey hampa tau dak pakcik belakang rumah kami tu, dia hebat oo. Dia boleh bertukaq jadi Superhero wey.. Hebat oo.."

Hahaha! Lepas tu mesti yang mendengar cerita tu muka tak puas hati. Balik rumah, sibuk mengarang cite yang lagi hebat nak menunjuk balik kat kawan tadi tu. Hehe.


Yang ni aku sendiri buat. Tulis surat rahsia dengan kawan-kawan. Hehe. Padahal meja sebelah-sebelah. Nak cakap pape secret mesti passing-passing surat. Konon rahsia tapi kalau boleh nak orang lain nampak. Bila orang nampak lepas tu dowang tanya, mula la nak berahsia-rahsia sampai tarik muka. Saja kan nak tarik perhatian. Haha budak-budak.. Time surat -menyurat ni mesti antara geng sendiri. Rahsia sangat la konon kan.Fuhh dulu masa budak-budak semangat assabiyah memang tinggi!
:P



Hehe. Fikir-fikir balik comel la budak-budak buat macam ni. Hehe.

Aku dulu pun budak-budak.

*Sebenarnya nak cakap aku dulu pun comel.*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...