Monday, March 21, 2011

HARI ASTRONOMI USM 2011

Time sekarang ni aku tengah jadi librarian kat Pusat Sumber School Of Physics.

Dok kat kaunter, jaga buku rekod keluar masuk segala thesis, soalan pastyear, dan jurnal-jurnal penulisan pensyarah-pensyarah atau pelajar PhD Fizik. Dari pukul 2petang tadi aku duduk membaca gosip pasal Ana Raffali yang membawa nama bapanya sambil mengadap muka abang bilik depan meja aku ni. Sambil-sambil berdedikasi jaga kaunter,mata juga perlukan supplement tambahan. Hehe..

Bukan hal ini yang menjadi pilihan untuk aku menulis blog dipetang hari begini tetapi HARI ASTRONOMI USM 2011 yang bakal berlansung dalam masa dua,tiga hari lagi. OMG! OMG! OMG!


Aku teruja! Betol tak tipu..


Kenapa HARI ASTRONOMI USM ni diadakan? Aku ingat lagi kata-kata Kak Tini,our club presiden:

"Sebelum sidang ni berakhir,kita kena tinggalkan satu impak kepada pelajar USM sendiri. Kita banyak outreach kat luar tapi kurang dekat dengan pelajar USM sendiri.."

Ala-ala bomoh dalam rumah tak nampak, dicari bomoh dari Indonesia bertagline

"Aku ini orang Indonesia.Kalu enggak penuh ilmu didada,enggak sampey ke Terusan Suez!" 
*pastu fire mumia. nampak sangat menipu~*


Takpun macam Ayu Raudhah kawen tapi aku still carik gambar janda hot Rozita Che Wan dalam gambar kawen Ayu. 

Merepek punya perumpamaan. Hampeh. Sebenarnya ala-ala berkelab sambil clubbing.Hampeh jugak.

She was right. Who is she? Definitely bukan Rozita Che Wan atau Lisa Surihani yang tengah hot sekarang tapi presiden kelab kami la,Kak Tini. Kita kena tinggalkan impak kepada orang-orang yang dekat dengan kita jugak. Baru la hot dalam luar. Kan~~

So dengan rasminya,terhasillah HARI ASTRONOMI USM 2011, bertempat di Foyer Pusat Sumber Hamzah Sendut I pada 23 dan 24 Mac 2011. Macam-macam ada.

1.Pameran astrolab
2. Info astronomi & astrofoto



3. Cerapan matahari dan cerapan bintang




4. Bengkel pelancaran roket air
5. Giant soap bubble
6. Jam matahari
7. Handmade glob
8. Star-chart reading
9. Tayangan video
10. Jualan cenderahati
11. T-shirt astronomi, KUIZ, dan macam-macam lagi.. nantikan tentatif penuh HARI ASTRONOMI USM. JUMPA DI SANA!!
Haa kantoi kan aku copy paste dari wall event ni kat Facebook.Hoho. Datang lah. Setahun sekali je ada. Definitely lagi berbaloi dan best dari cite panas pakaian Miera Liyana tu. Sebab Dr Chong lagi hot dari minah tu.
PROMOTION DENGAN BANNER TAGGED PICTURE FB
 DATANG OII!!

ahh!! Ada CUPCAKES ASTRONOMI jugak!! Limited Edition gitu~

Ok sambung buat report. Huhu ~ 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...