Friday, June 3, 2011

PAKU DULANG PAKU SERPIH~


"Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih"


Ingat lagi peribahasa ni? Aku belajar masa sekolah rendah dulu. Memang makan dalam la peribahasa ni dan aku yakin yang peribahasa ni memang dicipta untuk buat orang sentap. Caye la cakap aku. Aku pun Melayu. *motif?*


Da lama tak dengar peribahasa ni tapi kemarin dahulu dengar balik.


Mulut aku ni memang potpet-potpet tak henti. Bila orang sebelah start bercakap jugak memanaskan situasi, lagi la potpet-potpet. Yela bila keadaan panas, energy bertambah. Bila energy bertambah, pergerakan akan menjadi lebih cepat. And it ends up dua-dua potpet-potpet sambil perli-memerli. Orang kalau berdua ni aku tengok selalunya buat benda-benda romantik puji-memuji,berkata-kata puitis I Love You bagai tapi kitorang saling perli-memerli kutuk-mengutuk. Macam hape lagi =,=' Pelik tapi siyes seronok. Bhahaha~


Kemarin dulu jugak aku sentap. Sebab?

Tengah potpet-potpet cerita macam-macam, baca sifir etc, orang sebelah pun start bermotivasi.


And i said: "Bisinglah.."


And aku pun dapat kata-kata perlian:

-Rujuk peribahasa berwarna biru diatas.Terlalu sentap untuk ditulis buat kali ketiga termasuk tajuk entri-


Peribahasa tersebut disertakan dengan jelingan lansung tak manja malah membuatkan peribahasa tersebut terasa bak bullet sebesar alam.


Fine!


Pegi training jalan kaki lepas ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...