Tuesday, June 7, 2011

OLD COUPLE




Cuti itu satu nikmat. Tiba-tiba kan. Tapi betol la. Aku ni kaki menulis tapi bila kerja, tunggu cuti baru boleh berblog. So sekarang cuti sampai esok aku puaskan nafsu menulis puas-puas. Walaupun tak femes tapi aku menulis untuk orang yang selalu baca blog aku *perasan*.



After lunch tadi aku pergi hospital. Mak chaq masuk wad. Sepupu aku pun sama. Eksiden. Adik aku pun baru ja lepas ulang-alik ke hospital *sigh~* . Tapi hidup kena terus. Dah malas nak sedih-sedih itu ini, penat. 


Smile while you still have teeth!


Sebelum pegi hospital, singgah makan dulu. Abah bawak pegi kedai kat lorong mana entah. Kedai kecik ja tapi ramai woo orang beratur bungkus lauk. Serius sedap! Kalau pakcik tu bukak restoran, memang komform laku meletops la.  Tapi sebab lauk masak hitam daging jugak la aku alergik. Apa la pakcik bubuh dalam masakan tu? Perencah segera? :P

Hey, thanks kepada yang mesej-mesej ,call tanya,  

“Masak apa Cik Lin? Guna perencah segera ke?”

Dak aih~ Resepi asli masakan kampong ja aku reti. Haha!


Lepas makan otw nak pegi kereta, lalu la depan kedai-kedai kecik yang aku rasa sangat lama bukak kat Pekan Kulim ni. Walaupun Kulim dah macam-macam ada, Tesco ada, Giant ada, Kulim Landmark Central ada, kedai-kedai nostalgia ni still buka. Oh my, sangat nostalgic! *emotional*


Tengah-tengah jalan nampak satu couple Chinese ni. Old couple. Know what, aku suka tengok old couple. Tak taw pasal pa but they look so sweet.  Masa convo USM 2009 dulu, dalam Dewan masa dok tunggu Raja Canselor USM datang, camera melilau kat audiens rakam candid. Tak zoom kat kami para musicians pun, sampai hati. Then camera stops kat satu Chinese old couple ni. They are holding hands. Bila depa sedar the camera is focusing on them, depa lambai-lambai, senyum dan si suami kiss isteri on her cheek. Serious romantic! Aku pulak yang blushing time tu. Tak pasal-pasal~


Back to the Kulim’s old couple. Tengah senyum sorang-sorang tengok , oh oh, isteri dia suap suami dia! And the husband smiles. Oh oh oh! Aku syok sendiri sorang-sorang! Giggles!
They are so sweet and adorable and sweet!


And adorable.


:P


Bila depa tengok aku sengeh macam kerang busuk tengok depa, they smile at me. Oh..
I lebiu uncle, auntie!


May only death will tear you apart.


:’)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...