Sunday, April 25, 2010

EK?

ek?
ape ek??? hahaha... yang ni lagi satu perangai aku menyampah sangat tersangat la sangat.. suka sangat ek? ek? kat orang..

ape itu ek??

ek? itu adalah satu perkataan yang menggambarkan ekspresi seakan2 merendah2kan cerita dan perihal seseorang.paham x? senang cakap,kerek la..
orang cite sikit,ek? cite lagi. ek? tu je kau jawab ek? hahaha aku pun ter'ek?' jugak..bhaha~~ ek? ini selalunya terjadi bila kita mendengar cerita sape2 je la..dan kita tidak menyukai cerita orang itu. pastu jawapan yg diberi sangat la agak kurang ajar (bagi aku la). "ek?" tu je? ek je? bagi aku "ek?" tu spt menidakkan statement sang pencerita tu..kecik hati weh bila tgh2 syok cerita,org balas "ek?" je..sebab aku penah kena,so aku taw kesakitan itu.cewaaahhh...

bila cakap psl "ek?" ni,aku kaitkan dengan sifat kejujuran manusia..ehehe..ye la,mmg la kadang2 xsuka dgn cerita kawan kita tu tp xpayah la nak "ek?","ek?" xsudah2..kecik ati kawan tu weh..pikir la jugak prasaan orang lain.. xjatuh miskin pun kan kalau fikir prasaan orang lain?

aku pun kadang2 xsuka jugak dengar cerita orang ni.ye la,jenis diam sorang2,kadang2 malas jugak nak dengar orang bcerita ni.tapi semalas dan se-tak-ikhlas manapun nak dengar,hati kawan kena jaga beb...nama pun kawan..kan?

bayangkan kalau kita tengah2 bcerita,orang lain pn cakap "ek?" gak kat kita,rasa nak penampar je kan? takpun rasa malu gilaaaa sebab g cite kat dia..ye la,punya la bsemangat gila cerita,prong pang pong pang bcakap,tu blom tgk ekspresi muka lagi tu,mulut herot,muncung2.haha..tiba2 responds orang tu, "ek?" je.siap dgn muka xpuas hati @ muka sindir lagi..pehhhh...malu wey malu..hahahaha...rasa jatuh self esteem time tu..

bagi aku,xpatut la cakap mcm tu..kalau bukan kawan pun,kita tgh berkomunikasi dgn manusia kan? manusia ada prasaan kan? so fikirkan la prasaan manusia tu..kalau dia cerita bangga2 diri pun,buat2 dengar je la..ye la orang bangga diri ni selagi kita x dengar dari A sampai Z cite dia,slagi tu la dia x abeh2 nak carik masa bingitkan telinga korang dengan crita2 dia..so dengar je la semua sekali,x payah sakit telinga banyak2 kali...kan? hahaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...