Sunday, April 25, 2010

"ala aku pun sama la dulu...lagi hebat dari kau"

"ala aku pun sama la dulu..mcm tu jugak..semua2 benda tu slalu aku buat and dapat pujian.."

okay..diamkan je la kan..hehehe..sikap suka meninggi diri..bangga diri..masuk perahu,dayung sendiri..x dayung nanti tenggelam pulak,pastu x sempat nak cerita kisah2 hebat lain kat kawan2..hahaha..

mesti semua orang pernah jumpak and kenal kan dengan orang2 macam ni? sikit2 cerita pasal diri dia.sikit2 dia la reti buat tu,buat ni..semua benda,ala kacang je la..komform dapat la..bla3... cheitt!! hahaha nak tergelak aku dengar!

aku pun x tawu kenapa orang suka sangat meninggi diri dengan aku.kesian kat aku,selalu kena dengar cerita2 hebat..sebab aku x hebat maybe?aku selekeh maybe?atau aku terlalu hebat,jadi orang2 disekeliling perlu meyakinkan aku yang mereka juga hebat,setanding dengan aku ?mungkin? hahaha gurau2 je..nanti ada orang tazkirah pulak kat sini.haha.. =P

kenapa manusia suka menonjolkan kehebatan mereka?

untuk pujian? pangkat? nak ramai followers? nak orang pandang tinggi? ntahlah.waa pun tataw loo..waa sendili talak leti apa pasai ini olang aa,manyak syiok sndili oo..antara statement2 perasan hebat yang aku pernah dengar:

1) "Aku la yang paling hebat dulu."
2) "Ek elleh..stakat macam tu aku pun boleh..lagi bagus dari dia.."
3) "Aku tengok dia tu xde la bagus sangat.aku lagi bagus"

dan segala statement yang sama ada diakhiri dengan frasa "aku lagi hebat" ataupun diselitkan dalam isi tersiratnya.hahaha..

jujur aku cakap,aku suka dengar orang2 yang bercakap besar dan hebat ni.sebab apa? sebab...........................
aku dah lalui semua tu.tengok,aku plak cakap besar!hahaha..yeah!!
sekadar meluahkan apa yang terpendam.thihihi~~

mak abah aku tak pernah ajar aku untuk meninggi diri..tak pernah didik aku untuk ceritakan kejayaan secara melampau kat orang lain.bila berkongsi cerita,ya aku cerita tapi tengah2 syok cerita,i'll end it.takut nnt berbunyi seperti bongkak.
ya aku takut nak cerita kejayaan aku yang xseberapa ni.haha.ye la,kita hebat mana pun,ada lagi orang lagi hebat dari kita.ingat tu sampai mati..and i always admire my dad.kalau mak aku x cakap abah aku dah ada master in fizik,till i die pun sumpah aku x kan taw benda tu.and kalau aku tak jumpak surat tawaran buat phD dia,mmg sapa pun xkan taw.he is soooo humble..sebab bermula dgn hidup susah kot,so dia lagi tawu erti hidup.kat kampung dulu orang ingat abah aku driver lorry ja.pakaian?xde nye smart2.aku memang sangat respek dan idolise my dad and his siblings.kalau mak aku x gitaw jugak uncle2 aku tu sorg cikgu english,sorang lagi ADO Selama,perak,sorang keje dengan MAS and lots more,memang aku xkan taw.gaya cam xde keje ja.hahaha..my uncles rock!!and my my dad? my hero,my idol...

orang lain yang aku kenal disekeliling ni,xde la hebat mana pun.i'm not saying that me n my family are realllll good but aku bosan la.B.O.S.A.N dgn cerita2 yang sangat meninggi diri,sangat bongkak,sangat menselekehkan orang lain.hello??? awak ingat awak tu sape??hebat sangat ke?? hello?? (echo)

aku suka dengar sebab aku dapat tawu ragam manusia ni.tapi jadi bosan dan huwargghhh...mengantuk bila diulang2 dan diulang2..dan aku lagi bosan bila cerita itu diceritakan untuk menyaingi kehebatan orang lain.adoii...kadang2 kalau aku dah sesak nafas sgt,lemas dengan cerita2 hebat tak tentu pasal tu,aku cerita la jugak asal aku.tawu pun nak diam.hahaha...ye la cite aku boring kan.haha..
nothing to show off..

lagi satu aku kesian dengan orang2 kuat bangga diri ni.ye la,x ramai nak dengar cerita dowg..sebab tu kot terpaksa show off gila2,resah gelisah dijiwa bila lama sangat cerita tu terpendam.muahaha jahatnya mulut aku..hahaha..and sebab xpuas hati dengan cerita orang lain perhaps? "hey aku lagi hebat la",kata si polan2 itu dalam hati.hahaha...to be honest,kadang terdetik jugak dlm hati aku bila orang bercerita pasal diri mereka dengan penuh bangganya.
" tu jer nak cite? lorhh..ingt hebat sangat..buat2 dengar je la,..senyum lin,senyum!"
hahaha~~

aku rasa sangat bertuah and bersyukur sebab mak aku x didik aku untuk bangga diri,so do with my dad.mak aku selalu cakap :" xpayah la nak bangga2,riak2..x kemana pun.." yes mummy!totally agreed!! ye la sebab pot pet pot pet bcerita terer itu,terer ini,dok kat sini jugak.x kemana pun dengan yang dibanggakan tu.ish3...hidup ni,humble2 sudah la..sebab kalau nak cerita apa aku penah achived,apa award penah aku dapat,orang meluat pulak nak dengar.macam fairy tale and cerita dibuat2.sijil dulu dah macam buku teks tebal.hahaha tengok2,riak dah tu lin..
astarghfirullah....fuh~~

tah la kan.nak tutup mulut orang cakap besar ni sangat susah.
kadang2 aku suka dengar sebab boleh admire.
kadang2 suka dengar sebab bleh gelak kaw2 punya bila dia xde depan mata.itu pun nak bangga.haha.
kadang2 aku lansung x suka dengar.
lin ni kalau boleh type kt laptop,kletuk kletak x ingat dunia.hahaha..k la chow dulu..salam~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...