Tuesday, May 11, 2010

FACEBOOK addicted. ngehehehe~~

Facebook. Mukabuku. [ f ]

boleh aku katakan (memang boleh pun.bebas bersuara) laman web sesawang paling popular pada masa ini.

fuhh~penat berayat skema! haha..

okay back to main point.facebook memang popular,kan? sangat popular sehingga pegawai kerajaan pun wajib ada akaun facebook.termasuk la mak abah aku.mak aku tak aktif sangat,ye la sibuk di padang ja selalu (go mummy!) tapi abah ak memang ligat.hihi~wall aku pun macam2 dikomen..sampai coursemates tanya,btol ke tu abah hang lin?muahahaha~~
abah aku jiwa muda.keh3..

okay2 berbalik pada facebook.dicipta oleh sorang mamat tu ,pelajar sains komputer universiti harvard.mula2 private dan limited untuk students sains komputer saja tapi sepandai2 tupai melompat,akhirnya jatuh gedebuk jua.haha!motif lin?? "xde2" ,kata hatiku..

menurut pandangan aku,facebook berkembang dalam masa yang sangat singkat.dalam 4tahun,dah berjaya take over semua populariti laman web sosial yang dah season.founder facebook pun adalah bussinessman internet paling kaya di dunia.wuyyoo..
marry me? hahaha!!
xmau2,mak i x restu nnt. =P

facebook ada status updates.ada tag gmbar sendiri,so kawan2 semua boleh tengok.
boleh add friends, boleh like status orang lain,boleh komen2 status orang,boleh buat group nak suka itu ini,benci sape2.hua3..yang best skali sebab ada kuiz macam2 la..
bila nak kawen,sapa suka sapa,personaliti anda,sampai bila nak mati punya kuiz pun ada.hebat3...

semalam aku tengok 1 video,posted by kawan sekelas aku dulu.
bayangkan kalau facebook dipraktikkan dalam dunia nyata.
wah3 mesti annoying gila,kan?

kejap2 ada orang bcakap sorang2.tengah update status la katakan..lepas 2 ada ja yang menyebok,komen2..haha..

tanpa disedari ada orang conteng dinding kita. write on wall la katakan.hahaha...
abeh la,kalau guna cat mahal yang boleh padam tu tak pe la (yang iklan dalam TV tu)..hihi..

lepas tu tiba2 ada orang lekat nama kita kat gambar. i tagged you in one of my photo.
fuh..serabut la klu tag ramai2.banyak la komen2.haha..

paling best kalau main applications dalam 2.
main barn buddies, farmville.
hahaha.." xxx gives a chicken to yyy."
tengah2 keje tiba2 ada orang hantar ayam.hahaha..kalau nak kongsi fertilizer @ baja,
dalam ofis ada orang bawa kereta sorong,nak sedekah baja la katakan.mau berkilo-kilo nak usung sendiri.
hahaha...

fikir2kan lah... @_@

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...