Sunday, July 18, 2010

ASTRONOMI dan AKU~

salam..
semalam cite sedih kan.. kesian kawan aku tu.. biarlah,dia dah cakap biarlah..jadi kita boleh cuba bantu mana yang boleh je la.. hak orang,biar dia yang tentukan hidup dia..

hari ni nak cite pasal apa yang jadi tadi.
wow!

tu ekspresi pertama.

tadi pagi ada program kat Taman Pekaka, Sg. Dua,Penang.
belakang tesco sg dua..budak2 USM mesti expert area situ.haha..

aku pun join,under Astronomi USM. Alhamdulillah tadi dapat tambah ahli kelab.fiuhh~
sambutan hangat! seriusly!

dari feedback orang ramai tadi, dorang memang puji penubuhan kelab ni. kat Malaysia ni ramai sebenarnya yang minat astronomi,tapi sayang..xde source dan tempat dowang nak ekspresikan minat dowang ni.hehehe ayat baekk punya.

aku sikit sebanyak rasa bangga dan seronok sebab menjadi orang-orang yang membuka peluang kepada masyarakat untuk meneroka bidang ilmu yang baru. astronomi adalah ilmu yang sangat lama tapi baru untuk masyarakat kita terokai.

memang rasa seronok sangat2 bila tengok orang ramai bercerita apa yang dowang taw pasal alam kat atas sana. meteor,planet,angkasa,makhluk asing,nebula,galaksi bla3..
bila kita tahu ramai yang berkongsi minat yang sama dengan kita,memang akan rasa sangat seronok.lagi la seronok bila kita yang membantu mereka mengekspresikan minat masing2.

paling best bila tengok budak2.kanak2.
dowang suka tengok gambar,tanya itu ini,dan yang paling best,cerita apa yang dowang tahu.sangat best.
tadi kat taman pekaka,ada sorang indian boy ni. wow! he knew a lot bout astronomi! just 10 years old but i'm really impressed dengan knowledge dia.
whats more,ayah dia sangat supportive.sokong minat anak dia. saya sangat bangga tengok parents macam tu!
syabas inspektor sahab hey!
eh?
hahaha~~

bukan tu je, pakcik-pakcik polis, jabatan kesihatan,pakcik-pakcik,semua sangat teruja tengok matahari guna teleskop (sun gazing,sun observation).
rasa bahagia bila dapat berkongsi ilmu yang x seberapa ni.
majulah astronomi untuk negara.

chow yauww~!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...